zaterdag 27 augustus 2016

Dag 300 - Een enkel roze bloemetje ...

Op Dag 287 heb ik een foto geplaatst van een prachtige korenbloem 
die bloeide in mijn 'wilde plantenbakje' op de tuintafel.
Verschillende bloemetjes hebben er inmiddels al gebloeid;
maar vandaag bloeit er naast wat oranje Afrikaantjes
ook dit prachtige roze bloemetje.

Ik ben trouwens tot de ontdekking gekomen met dit Blog,
dat ook het bekijken van de foto's die ik maak,
hoe amateuristisch zij ook zijn,
ik nog meer onder de indruk raak.
Op de foto, hi, hi, als ze scherp genoeg zijn :),
zie ik details, zie ik dingen die ik zo niet zie.

Neem de onderste foto,
het is maar een klein bloemetje,
maar zo op de foto zie ik zoveel meer van de details.
Dan kijk ik met grote verwondering naar de foto,
en geniet van haar schoonheid.



Soms, als vanzelf 
raak ik het beeldscherm aan,
en laat mijn vinger 
over het prachtige dat ik zie, gaan.

Hoe mooi kan iets soms zijn;
zo mooi, dat het mij ontroert,
ja, mijn hart diep raakt.
Dan glijdt mijn vinger zachtjes,
terwijl ik God dank voor
het moois dat Hij heeft gemaakt.

Soms, als vanzelf
raak ik het beeldscherm aan
en vol ontroerende verwondering
laat ik mijn vinger over Gods creaties gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten