zaterdag 6 augustus 2016

Dag 279 - Water drinken ...

  
Als ik vanmorgen mijn planten water geef,
drentelt onze Shaila om me heen.
Ik weet wel wat ze wilt ... 

Voor lange tijd heeft mijn bloemengieter op de grond gestaan
en iedere morgen was het toen haar vaste gewoonte om,
zodra ze de kamer inkwam, daar naar toe te lopen en te drinken.
Hup, pootje erin, pootje eruit en likken maar.
Echter doordat ze daarbij nogal knoeide,
werd de vloerbedekking erg vies,
dus de bloemengieter verhuisde naar een plek
waar ze niet meer bij kon.
Vergeten doet ze het echter nooit,
want steeds als ik mijn bloemengieter pak,
en zij is wakker en in de buurt,
drentelt ze om me heen in de hoop
dat ik de bloemengieter weer even voor haar neerzet.
En dat heb ik vanmorgen maar weer eens een keer gedaan.

Ik vond het toen leuk,
en ik vind het nog steeds leuk,
om te zien hoe ze dit met haar pootje doet.

Wat zijn beesten toch leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten