vrijdag 5 augustus 2016

Dag 278 - Genieten van een Hollands tafereel ...



Het is geweldig hoe sommige koeien reageren als je aan komt gelopen.
Sommigen reageren nergens op, anderen kijken op en eten vervolgens weer ongestoord verder,
en soms is er een koe bij die heel nieuwsgierig is en naar je toe komt gelopen.
Zo ook vanmiddag als ik mijn hondje uitlaat.
Als ik kom aangelopen en stil blijf staan om even te genieten van alle koeien in de wei,
is er eentje die niet alleen opkijk, maar ook heel nieuwsgierig komt aangelopen.
Op een paar meter afstand van het hek blijft ze staan.
Even kijken we elkaar aan en ze besluit dat het gras interessanter is.
Jaylinn heeft met dit alles een stapje terug uit gedaan, 
want dit beest is toch wel heel erg groot.

Dan doe ook ik een paar stappen terug en kijk nog eens rustig rond.
Ik schiet het onderstaande plaatje;
is het niet een prachtig echt Hollands tafereel?


Mijn hart loopt over van dankbaarheid.
Om de ruimte, om de rust,
om het feit dat ik hier mag wonen,
waar al deze dingen zo binnen handbereik zijn.
Wat geniet ik hier toch van!

Dank U wel, Heer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten