woensdag 4 november 2015

Dag 3 - Gekend!


Afgelopen weekend was ik op de Vrouwenconferentie van 'Stands 4 ever'.
In de zaal waar de 'samenkomsten' werden gehouden, stond op een tafel een grote vaas met allemaal kunststoffen bloemen; prachtig gerangschikt en heel mooi om te zien.
Om heel eerlijk te zijn, ik dacht dat het gewoon decoratie was voor dit weekend.
Maar dit was niet zo, in de zaterdagmorgendienst werd ons verteld dat Jane (iemand van de leiding) deze vaas met bloemen gemaakt had en dat iedere vrouw een bloem eruit mocht halen.
Ons werd ook gezegd de bloem heel goed te bekijken, want er was iets verborgen in de bloem.
En ja, net onder de bloem, tussen de bladeren, zat een kaartje met een Bijbeltekst verborgen.
De tekst op het kaartje aan mijn bloem was Jeremia 1:5.
'Eer Ik u vormde in de moederschoot, heb Ik u gekend.'

Hoe bijzonder, wat een bevestiging van iets dat ik ook altijd al zo heb ervaren, gevoeld, ondanks ...
En hoewel dit een speciaal woord was voor mij die dag, geldt dit woord voor een ieder van ons.
Ook tegen jou die dit leest, zegt God: 'Eer Ik jou vormde in de moederschoot, heb Ik je gekend.'
Het is mijn gebed, dat deze zo liefdevolle woorden, die ons laten weten dat we gewild zijn, geliefd zijn, gekend zijn, ook al wijzen onze eigen ouders, onze vader of moeder ons af, ook voor jou tot een zegen en bemoediging zullen zijn.
Want de Vader die in de hemel woont zegt tegen jou: 
Ik heb je gekend, ja, nog voor Ik je vormde in de moederschoot!
Hij kent je!
Hij weet je naam!
Hij heeft je gemaakt!
Hoe kostbaar, hoe waardevol!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten