dinsdag 18 oktober 2016

Dag 351 - Gods woord ...

De laatste tijd word ik op verschillende manieren naar Gods woord, de Bijbel, gedreven; om daar meer mee bezig te gaan; om dit prioriteit te geven boven andere dingen die ik doe.
Vandaar ook eigenlijk het gedichtje aan de binnenkant van het kaft van mijn agenda voor 2017, en de beroering in mijn hart bij het horen van het het prachtige nummer 'Speak the Word' van Tommy Walker.

Vandaag plakte ik nog iets in mijn agenda wat in het verlengde ligt hiervan en als ik het geheel bekeek werd ik helemaal blij van binnen.
Tja, ik vind het heerlijk overal kleine aanwijzingen, of herinneringen tegen te komen die mij wijzen naar Hem, of naar wat belangrijk is, waar ik op moet letten ...

Als ik even later weer even in mijn vertrouwde stoel kruip en het hoofdstukje lees uit mijn (geliefde) boekje 'Geliefd en gezegend' Inspiratie voor Vrouwen, kom ik in eerste instantie niet verder dan de tekst die er boven staat.
Is schrik mijn eerste emotie, dankbaarheid is zeker de tweede die boven komt.
Want met welke tekst begint dit hoofdstukje, jazeker, precies met de tekst die ik net in mijn agenda heb geplakt, alleen met één verschil, hier staat de complete tekst en in mijn agenda niet.
Meestal kijk en lees ik dingen even na, maar deze keer heb daar niet aan gedacht en had de tekst er zo maar in geplakt.
Misschien denk je, nou, is dat zo erg?
Dan kan ik alleen maar zeggen, ja, in dit geval zeker, want het is onlosmakend met elkaar verbonden.
Je kunt niet het één willen hebben, zonder het andere.

Het gaat om Filippenzen 3:10
'Ik wil Christus kennen en de kracht van Zijn opstanding ervaren.'
Maar daar hoort nog wat bij, want er staat namelijk geen punt maar een komma:
'..., ik wil delen in Zijn lijden en aan Hem gelijk worden in Zijn dood.'

Is dat laatste te heftig om op de kalender geplaatst te worden?
Of gaat het toch maar om oppervlakkig leren kennen en alleen die kracht willen ervaren zonder dat het ons iets kost?

Ach, eigenlijk doet dat er niet toe, waar het vandaag om draait is dat ik dankbaar ben dat God mij naar het boekje deed grijpen na het inplakken van deze tekst in mijn agenda.
En om het helemaal compleet te maken, als ik vervolgens mijn Ipad pak om de afbeelding met tekst te bekijken van 'First 5', word ik helemaal warm van binnen, van zoals God dingen openbaar en spreek.
'God reveals His wisdom, His ways, and His will, trough His word.
God onthuld Zijn wijsheid, Zijn wegen, Zijn wil, door Zijn woord ...




Dankbaar voor zoals God spreekt,
mijn hart in beweging brengt,
en 'plaatjes' compleet maakt.

Inmiddels de rest van de tekst erbij geschreven in mijn agenda ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten