maandag 3 oktober 2016

Dag 336 - Het lelijk-mooie ...


Vanmorgen hadden wij weer onze maandelijkse VrouwenBijbelstudie,
(Een lieve vriendin heeft mij gehaald en weer thuisgebracht)
en in het hoofdstuk waar we vanmorgen mee bezig waren
was een stukje dat Ann het 'lelijk-mooie' noemde,
oftewel het mooie zien in het lelijke.
En hoewel het er natuurlijk in de eerste plaats om draait 
dat we door Jezus ogen naar dingen leren kijken,
'kunnen we ook soms zelf in bepaalde omstandigheden
of in bepaalde zaken iets moois maken, of doen voortkomen
uit iets wat miet mooi of minder mooi is.
En daar moest ik vanmiddag aan denken 
toen ik aan het nadenken was over de foto voor vandaag.

Mijn voet zit in het gips, dat is op zich iets lelijks.
Maar als ik mijn nageltjes lak en ze een leuke kleur geef,
dan maak ik tegelijk van iets lelijks, iets moois, iets vrolijks.

Happy with my two favorite colours!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten