vrijdag 27 mei 2016

Dag 208 - Geborgen in Zijn liefde ...


Vandaag was ik met een lieve vriendin naar de 1e VrouwenDag van Stichting Selah
en wat was het een geweldige dag; wat hebben we het goed en fijn gehad.
Een rode lopen bij de ingang, een badge en een goodiebag bij het melden,
een kop koffie met een prachtig gebakje met lelietjes van dalen. 
(helaas vergeten daar een foto van te maken, maar ja, ik had ook wel mijn handen vol)
Tussen de middag een goedgevulde lunchbag en na de afsluiting 
nog een heerlijk kopje koffie met een overheerlijk chocolaatje erbij.


Maar tussen al deze dingen door het belangrijkst, hetgeen waarvoor we kwamen:
Luisteren naar twee toespraken over 'Geborgen in Zijn liefde'.
's Morgens sprak Wim Grandia en 's middags Marianne Grandia.
Wim legde zeg maar de basis, het fundament en Marianne bouwde 'het huis'.
Aan het eind van zijn toespraak gaf Wim 5 punten om over na te denken.
en terwijl Gerald nog even doorspeelde zocht iedereen haar eigen plekje  om aan de slag te gaan
met de punten die Wim had gegeven.
De 5 punten en de muziek die klonk deden mij mijn pen pakken om de punten
die Wim had gegeven samen te pakken tot een statement.
(Onderaan vind je hetgeen ik heb geschreven)

Toen we 's middags weer terug in de zaal kwamen, 
lag er een leeg papiertje en een strookje papier met het thema van deze dag op onze stoel.
Aan het einde van Marianne's toespraak hadden we de mogelijkheid om op dat papier
op te schrijven wat in onze gedachten kwam, wat op ons hart lag,
wat de Heilige Geest ons te binnen bracht en vervolgens konden we dit papier oprollen
en het strookje met het thema er omheen rollen en vervolgens dubbel vouwen.
Daarna liepen we naar de 'tent' waar we onderstaande (holle) vogel kregen, 
waar we ons papiertje in konden stoppen om zo symbolisch 
alle dingen onder Zijn vleugels te brengen.


Rustend bij de Bron van Levend Water;
bedenkend hoe groot Uw liefde is voor mij,
proef, en geniet ik, van Uw goedheid.
Ik weet mij geborgen 
in Uw onvoorwaardelijke liefde
en vind genezing door te schuilen
in de schaduw van Uw vleugels.

En deze woorden zeggen alles ...
Mijn hart is vol vreugde ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten