zondag 15 mei 2016

Dag 196 - Pinksteren


Als ik vanmiddag mijn 'rondje' met onze Jaylinn loop,
loop ik (nog) langzamer dan anders, gewoon omdat ik nog 'moe' ben
van de dienst van vanmorgen, die heel diep en intens was.
Pinksteren, vieren en herdenken dat de Heilige Geest is uitgestort.
Zijn aanraking ervaren, en en tegelijk doorgeven door de plaats 
die ik heb in het aanbiddingsteam.

En zo wandel ik rustig en langzaam,
genietend van de stilte en de wind die stevig waait.
'Ineens was er een enorme windvlaag ...';
een glimlach trekt over mijn gezicht bij deze gedachte.

Met mijn mobiel in de hand gaan mijn ogen tegelijk zoekend rond,
speurend naar de mooie dingen die Hij geeft.
Ik maak verschillende foto's, 
en ik ervaar hoe ik tot rust kom met dit loopje.
Zijn stille aanwezigheid in alles wat ik zie,
in de wind die waait,  en de zon die af en toe tevoorschijn komt.
Dan valt mijn oog op deze prachtige halmen.
Ik buk om hem goed van dichtbij te kunnen bekijken,
en raak onder de indruk van de gele puntjes die er overal tussenuit piepen.
Bloempjes in spe.

Pinksteren ...
Groeien.
Bloeien.
Vrucht dragen.

Leid mij door Uw Geest, o Heer;
laat alles wat ik doe
zijn tot Uw eer.
Dan weerspiegel ik
Uw heerlijkheid
en wordt Uw Naam
geroemd
tot in alle eeuwigheid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten