vrijdag 21 oktober 2016

Dag 354 - Om bij stil te staan ...


Heel, heel lang geleden,
toen mijn oma nog leefde en ik een kind was,
was ik onder de indruk van een soortgelijke tekst
die bij mijn oma als een soort schilderij in haar kamer hing.
Misschien ken je ze nog wel, van die rechthoekige schilderijen
met een bewerkte gouden lijst met daar binnenin op het fluweel een tekst.
Heel kitscherig eigenlijk, maar toch, ik ben dat schilderij bij mijn oma nooit vergeten,
en de tekst, die was ergens gedeeltelijk opgeslagen in mijn geheugen.
Inmiddels weet ik de oorspronkelijke tekst weer (Leve Google):

'Jezus is het hoofd van dit huis
De onzichtbare gast aan elke tafel
De stille toehoorder van elk gesprek'

Als ik dan enkele jaren geleden ineens dit 'spiegeltje' tegenkom,
kan ik het dan ook niet laten om het te kopen
en sindsdien staat het bij mij in de gang.

Nee, ik sta er niet iedere dag bij stil,
soms zelfs lange tijd niet,
maar zo af en toe zet de tekst op dit spiegeltje
mij zeker even stil om na te denken over wat erop staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten