dinsdag 27 september 2016

Dag 330 - Poes Pinkie ...


'In de gang staat een tafeltje,
en onder dat tafeltje ligt een hoed.
En in die hoed ...
Poes Pinkie.
Poes Pinkie is in slaap gevallen.
Maar opeens wordt Poes Pinkie wakker.
Krabbel de krabbel, hij klimt op de stoel ....'

In heb mijn eigen exemplaar er niet bij gepakt,
maar zo zijn (ongeveer) de eerste regels van dit boekje.
Een boekje dat ver teruggaat in de tijd,
want mijn moeder las het al voor aan mij en mijn broer(s)
en ik ben het nooit vergeten.
Zo favoriet!

Als ik, toen  onze kinderen nog klein waren,
dit boekje vind, koop ik het direct en lees het hen voor, keer op keer.
En ook zij koesteren warme herinneringen aan dit boekje.

Nu zijn  twee van hen zelf vader.
Toen onze eerste kleindochter oud genoeg was voor wat voorlezen,
ging ik snel op zoek naar dit boekje
en ja, het was nog steeds verkrijgbaar.

Onlangs kocht ik dit boekje voor de dochter van onze andere zoon,
en inmiddels heeft dit boekje zijn thuis gevonden
bij weer een volgende generatie.
Ik hoop dat zij er net zo van zal genieten als ik, 
haar vader, en haar nichtjes.

Dankbaar voor kostbaren herinneringen aan kleuter(kinder)boeken,
waar dit er één van is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten