vrijdag 22 juli 2016

Dag 264 - De hortensia van Dag 12 + ...

De hortensia vind ik een schitterende plant.
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik dit één van de mooiste bloeiende planten vind.
Ook wel vanwege de prachtige kleuren die deze plant kan hebben.
Vorig jaar heb ik op Dag 12 een foto geplaatst van een bijna uitgebloeide hortensia,
maar als ik vanmorgen langs dit plantje loop en de regendruppels op de prachtige paarse bloemblaadjes zie, dan kan ik niet anders dan opnieuw een aantal foto's maken.
Het plantje is nog een beetje armetierig, met vele bruine plekken op de groene bladeren,
maar als je daar voorbij kijkt ...
Ik heb echt een tijdje staan kijken en van dichtbij de schoonheid bewonderd.


Waar valt je oog op?
Op de bruine plekken op de bladeren,
of zie je de schoonheid van de bloem, haar prachtige kleur?


Eventjes nog dichterbij kijken ...




Ook vanmiddag kon ik het niet laten om nog even stil te kijken.
Inmiddels is de plant opgedroogd, maar beslist niet minder mooi.
Een soort wespje schiet precies met het maken van de foto voor de lens.
Dus ook die even dichterbij halen.


Hoe wonderlijk mooi heeft U alles geschapen!
Dank U, lieve Vader, voor zoveel schoonheid waar wij van mogen en kunnen genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten