zondag 3 april 2016

Dag 154 - Blauwe druifjes


En dan ineens valt mijn oog op een klein plukje Blauwe druifjes,
die gewoon langs de kant van de weg staan.
Ik loop al jaren ditzelfde stuk minsten één keer per dag,
en ik vraag me nu af: hebben die druifjes daar ieder jaar gestaan?
Ik kan me er niets van herinneren, maar ik merk dat met dat ik iedere dag 
een foto plaats veel meer om me heen kijk dan voorheen.
Ik loop rustiger, zoekend naar de mooie dingen die God geeft,
zelfs op het 'kleine stukje'dat ik dagelijks loop met de hond uitlaten.
En regelmatig zijn er op ditzelfde stukje mooie, nieuwe dingen te zien.
Dingen waar ik eerder min of meer gewoon aan voorbij liep.

Met mijn telefoon kan ik niet de mooiste foto's maken,
en hoewel de reikwijdte aan de ene kant helemaal niet groot is,
aan de andere kant toch ook weer wel,
want zolang ik Hem zie in de kleinste en gewoonste dingen,
is de reikwijdte ver genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten