vrijdag 20 november 2015

Dag 19 - Ik zal er zijn!


Al een tijdje klinkt het lied 'Ik zal er zijn' van Sela door mijn speakertjes.
Het nummer raakt mij op verschillende manieren.
Het maakt mij in de eerste plaats enorm dankbaar en blij 
omdat ik weet: zo is het!
God is de Ik ben die Ik ben.
De Eeuwige, en altijd aanwezig.
Hij is er en zal er ook altijd zijn.
En niets, maar dan ook niets 
zal mij kunnen scheiden van Zijn liefde.

Daarnaast weet ik dat de zangeres ongeneeslijk ziek is.
Hoe diep raakt het mij dan dat zij zingt ...
'De toekomst is zeker, ja eindeloos goed.
Als ik eens moet sterven, als ik U ontmoet:
dan droogt U mijn tranen, U noemt zelfs mijn naam.
U blijft bij mij Jezus, laat mij niet gaan.'
Het drijft mij nog meer naar Hem,
voor haar en hen die net als zij ongeneeslijk ziek zijn,
en voor mezelf, verstild, verlangend, dankbaar, ontroerd ...

                                                       
                                                     Handig is het kunnen maken van een playlist op You Tube
                                                       waardoor ik dit nummer onafgebroken kan blijven luisteren.
                                           Hierdoor dringen de woorden diep door in mijn hart,
                                                 en zingt mijn hart de woorden als ik gewoon even bezig
                                                                    ben of ons hondje uitlaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten